Friday 20 July 2012

Mati Pucuk (Bahagian 2)

Assalamualaikum.

Mati pucuk merupakan salah satu petanda yang menunjukkan bahawa tubuh badan seseorang lelaki itu sedang dilanda masalah kesihatan yang sangat serius.

Kita biasa mendengar istilah masalah lemah batin dan masalah mati pucuk. Bunyinya hampir serupa tetapi kenyataan yang dibawa oleh keduanya adalah jauh berbeza. Contohnya, di dalam kamus Dewan Bahasa dan Pustaka. Sila rujuk (Sila klik di sini) dan (Sila klik di sini).

Menurut Dato' Dr. Rusly Abdullah (DIMP, PJK), pengasas dan presiden Persatuan Pengamal Stimulatherapy Malaysia (PESTIMAL) di dalam salah sebuah buku teks yang dihasilkannya, masalah tenaga lelaki ini boleh dibahagikan kepada 4 tahap. Manakala menurut pendapat saya sendiri pula, masalah ini boleh dibahagikan kepada 5, iaitu:

Tahap 1: Normal.

Tahap 2: Hilang nafsu seks waktu malam tetapi ada sedikit di waktu subuh. Zakar masih boleh ereksi waktu subuh.

Tahap 3: Tiada nafsu hampir sepanjang malam dan subuh. Zakar mulai sukar untuk ereksi.

Tahap 4: Pengaliran tenaga yang amat sedikit menyebabkan ginjal lemah dan ereksi zakar adalah kritikal. Zakar boleh tiba-tiba menjadi lembik ketika sedang bersetubuh.

Tahap 5: Zakar gagal berfungsi bagi suatu tempoh yang agak lama - lebih 3 minggu. Boleh dianggap mati pucuk.

Sekali lagi ditegaskan, setiap tahap mewakili kualiti kesihatan pada tubuh badan seseorang.

Berikut merupakan sebahagian data yang telah saya berjaya kumpulkan mengenai masalah tenaga lelaki.


Terdapat terlalu banyak punca berlakunya masalah tenaga lelaki ini dan perkara ini bakal dibincangkan dengan lebih lanjut oleh pihak kami atau saya sendiri kelak insya-ALLAH.

Masalah datang dengan penyelesaiannya. Perubatan konvensional dengan caranya tersendiri, begitu juga dengan perubatan Stimulatherapy ini.

Berikut merupakan langkah rawatan yang dilalui oleh kebanyakkan pelanggan kami, video penerangan.

Sekiranya seseorang lelaki itu masih berada di tahap yang ke 3  di mana kebanyakkan lelaki Melayu termasuk di dalam golongan ini, kebiasaannya hanya mencukupi dengan meminum air ramuan herba khas yang disediakan oleh Dato' Dr. Rusly Abdullah yang juga dikenali sebagai Wali Drink.

Sebarang pertanyaan boleh diajukan kepada saya sendiri ataupun Pn. Fauziah dan juga laman fan page kami.

Sekian terima kasih.


Pautan yang berkaitan:

Mati Pucuk (Bahagian 1)

Mati Pucuk (Bahagian 2)

Mati Pucuk (Bahagian 3)

Mati Pucuk (Bahagian 4)


No comments:

Post a Comment